učivo na 3.11.

Dne: 2. 11. 2020

Hudební pozdrav od Jarouška

V úterý v 9 hodin máme nejprve chvilku ČJ (budeme potřebovat pracovní sešit, učebnici a malý zelený sešit) + prvouku, připravte si penál , učebnici prvouky, velký pracovní sešit a malý sešit na PRV.

ČJ

Učebnice ČJ – str. 35 – přečti si o Dušičkách

Když budeš mít chuť, můžeš si vyrobit malého ducha z ruličky od toaletního papíru a z papírového kapesníku.

Připomeň si – co je kořen slova, co jsou příbuzná slova(uč. str. 34)

Části slova, která stojí před kořenem, je část předponová.

Části slova, která stojí za kořenem, je část příponová.

Do zeleného sešitu vypracuj z učebnice dle pokynů cv. 2 b+c/ 34 – slova napiš do řádku a nezapomeň barevně odlišit (podtrhnout kořen žlutě, předponu modře, příponu červeně)

Procvičuj zde:

https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_3.roc/koren1.htm

Prac. sešit str.22/1 – Krtek – poznávej a říkej si slovní druhy

 

Něco zajímavého o krtkovi, můžeš si zahrát či zazpívat nebo se podívat zde:

Obrázek - Talpa europaea (krtek obecný) | BioLib.cz

https://www.youtube.com/watch?v=NDIzCnDyiAs

 

MA

Vyber jeden sloupeček příkladů z papíru a vypočítej.

Zopakuj si co nejrychleji násobky 6,7,8,9! Stále procvičujeme:

https://wordwall.net/cs/resource/5550320/n%C3%A1soben%C3%AD-d%C4%9Blen%C3%AD-%C4%8D%C3%ADsly-6-7-8-9

https://wordwall.net/cs/resource/4512664/mal%C3%A1-n%C3%A1sobilka

Žlutý Matýsek str. 20 /1+vyber jednu slovní úlohu a zapiš ji a vypočítej (podle naší včerejší společné práce)

A něco pro chytrolínky- čti pozorně a přemýšlej:

Jeden sčítanec je 89, druhý sčítanec je o 27 menší. Jaký je jejich součet?

Kdo už zjistil, kolik kilometrů to má k babičce?

 

PRV

Opakujeme ovoce, zeleninu a užitkové plodiny.

Můžeš procvičit zde:

https://skolakov.eu/prvouka-2-trida/podzim-v-prirode

Pracovní sešit str.18 – doplň

Otevři si malý sešit na prvouku a prohlédni si nalepený obrázek o tom, jak dělíme přírodu, zkus si to zapamatovat, teď se chvilku budeme věnovat spíše neživé přírodě.

Budeme si všímat jaké jsou předměty kolem nás a jaké mají vlastnosti, čím je vlastně poznáváme? Vyjmenuj si naše smysly a ukaž si na sobě, které orgány k tomu používáme. Zkoumej předměty kolem sebe, např. co je tvrdé?, co je voňavé?, co je hlučné atd…

Přečti si v učebnici str. 21 a 22

Smysly už známe, ale nová slova jsou skupenství látek a jejich změna. Voda.

Prac. sešit str. 19/1,2,3,4

Kdo si chce hrát na chemika, může prozkoumat, jak se rozpouští ve vodě různé látky a vyfotit nám to.  Str.19/5 (dobrovolně)

Poslechni si a zapívej písničku o vodě:

https://www.youtube.com/watch?v=5avzH0TTEkA