učivo na 18.11.

Dne: 17. 11. 2020

Děti, mluvila jsem s paní knihovnicí z Dětské knihovny, byla moc ráda, že napíšeme a nakreslíme dědečkům a babičkám, opravdu měla radost💌, zatím si promyslete, co jim napíšete a nakreslíte, zítra si řekneme, jak by měl dopis vypadat, na co tam nesmíme zapomenou, aby nám mohli dědečkové a babičky odpovědět, už se moc těším🥰

Knihovna pro seniory – babičky  a dědy:

Dopis babičce a dědečkovi

Reportáž o knihovně a psaní pro dědečky a babičky zde:

https://tn.nova.cz/clanek/seniori-v-domovech-trpi-samotou-deti-jim-zacaly-psat-nadherne-dopisy.html?fbclid=IwAR2L0DyGQcVMtB8YiYE0XOBVyCnBJjX_L-ZJ4mtRyuSLe4rU7WnqFw6D3fI

Ve středu od 9 hodin máme zase společně český jazyk i matematiku.Připravte si penál a pracovní sešity na ČJ+ zelený sešit+ pracovní sešit na geometrii +malý sešit na matematiku.

ONLINE VÝUKA= SPOLEČNÁ PRÁCE- ZNAČENA ČERVENĚ!

ČJ + ČJ + VV

ČJ – Pracovní sešit str. 27/1,2 – kobyla, býk, Přibyslav – vysvětlujeme, doplňujeme a kroužkujeme příbuzná slova

ČJ – pracovní sešit VS str. 5 – dopsat příbuzná slova – kobyla, býk, Přibyslav + z učebnice ČJ na fólii doplnit cv.5/40

Vymysli a napiš do sešitu větu, ve které by byla tato tři vyjmenovaná slova – kobyla, býk, Přibyslav.

Podívej se zde a můžeš procvičovat:

https://www.mojecestina.cz/article/2008091106-vyjmenovana-slova-po-b

https://rysava.websnadno.cz/ceskyjazyk_3.roc/koby1.htm

NAJDI LIST BABYKY A  DEJ POD ČISTÝ PAPÍR, PŘEJÍŽDĚJ NAPLOCHO PASTELKOU, TUŽKOU, VOSKOVKOU A LIST SE TI OBJEVÍ! JE TO VÝTVARNÁ TECHNIKA NAZÝVANÁ FROTÁŽ.

Z JAKÉHO STROMU JE LIST NA  PRVNÍM OBRÁZKU? VÍŠ, JAK SE MU SPRÁVNĚ ŘÍKÁ?

Kdo nám pošle pěkný obrázek listů, získá odměnku!

Frotáž velkých listů - SEVT.czOtisky listů pomocí frotáže - Ostrov nápadů

Můžeš se podívat zde:

https://www.youtube.com/watch?v=8n6XHOZbGOg

MA

MA – geometrie str.7/1 – C, D, E, F – převádíme jednotky délky, UKAZUJEME NA PRAVÍTKU

MA – žlutý Matýsek str. 26– dopočítej celou stranu + geometrie – dopočítej str. 7

Zopakuj si násobky 6,7,8,9!

Vyber část příkladů z listu nebo geometii a vypočítej.

VYŘEŠ SLOVNÍ ÚLOHU A ZAPIŠ DO MALÉHO SEŠITU:

Petr ušetřil 42 Kč. Jarka ušetřila šestkrát méně než Petr. Kolik korun ušetřila Jarka?

Pro chytrolínky – dobrovolné:

Kolik ušetřili celkem? Je výsledek nějaký násobek? Pokud ano, kterého čísla?

Uhodni mé číslo. Když od mého čísla odečtu součin čísel 5 a 7, dostanu číslo 60. Jaké je mé číslo?